نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

دانشمندان پیچ جدیدی را در جدول آموزش دوره ای معرفی می کنند newkerala.com # 9687

[ad_1]


واشنگتن ، 16 ژانویه: یک روش ابتکاری برای یادگیری در مورد عناصر جدول تناوبی از طریق مطالعه ای به رهبری محققان انجمن شیمی آمریکا (انجمن شیمی آمریکا) ارائه شده است. اولین درس یک دوره شیمی مقدماتی معمولاً به چگونگی تفسیر عناصر جدول تناوبی می پردازد ، اما پیچیدگی آن می تواند برای دانش آموزانی که قرار گرفتن در معرض قبلی آنها کم است یا در معرض قبلی نیست ، حیرت انگیز باشد.

محققانی که در ACS Journal of شیمی آموزش گزارش می دهند ، در حال معرفی راهی نوآورانه هستند تا با استفاده از جداول تناوبی “شبه” پر از ابرقهرمانان ، غذاها و برنامه های کاربردی ، یادگیری عناصر را بسیار بیشتر در دسترس قرار دهند.

یکی از مباحث اصلی که در سال اول دوره های کارشناسی شیمی تدریس می شود ، سازماندهی و چیدمان جدول تناوبی عناصر است. با این حال ، بسیاری از دانش آموزان این مسئله را دلهره آور و دشوار می دانند ، و این باعث می شود معلمان به دنبال روشهای جدیدی برای جذب دانش آموزان خود و دسترسی بیشتر به مفاهیم آنها باشند.

تحقیقات آموزشی قبلی جدول را در قالب های مختلف مانند جدول کلمات متقاطع و کارتوگرافی ارائه داده است تا انواع مختلفی از سبک های یادگیری را مورد توجه قرار دهد. گریگوری واتسون و همکارانش فکر کردند که ارائه جدول تناوبی با عناصر آشنا نیز می تواند کمک کند.

و به جای آموزش بلافاصله جزئیات کامل ، محققان می خواستند ابتدا با استفاده از یک استراتژی مدرن ، جذاب و چند سطح ، برخی از ویژگی های اصلی آن را متمرکز کنند.

این تیم یک سری جدول داستانی یا شبه تناوبی با اشیایی که ممکن است قبلاً با آنها روبرو شده باشند از جمله میوه و آجیل ، ابرقهرمانان ، برنامه های آیپد و گوشت به دانشجویان سال اول شیمی ارائه می دهد.

نسخه های شبه تناوبی عناصر را با عناصر منفرد جایگزین کردند تا یک یا چند مفهوم مورد نیاز برای درک روند و طرح ماده شیمیایی واقعی را نشان دهند. به عنوان مثال ، یک جدول ابرقهرمانی شخصیت هایی مانند سوپرمن ، زن شگفت انگیز و فانوس سبز را نشان می دهد ، و باعث بحث کلاس در مورد چگونگی گروه بندی آیکون ها بر اساس توانایی ، قدرت ، جنسیت و سایر خصوصیات می شود – دقیقاً همانطور که آیتم ها براساس یک جدول تناوبی واقعی بر اساس از شباهت های آنها

بیش از 75 درصد دانشجویان این راهکار را آموزش داده اند ، آن را تا حدودی ، بسیار یا بسیار مفید می دانند. افزایش پاسخ های صحیح مرتبط با موضوع در امتحانات میان ترم نشان می دهد که این جداول دوره ای درک دانش آموزان را بهبود می بخشد. محققان می گویند این عناصر آشنا استرس را کاهش می دهد و به دانش آموزان کمک می کند تا با موفقیت دانش دانش شیمی خود را بسازند.

دانشمندان در حال معرفی پیچش جدیدی در سیستم یادگیری دوره ای هستند

آیا این مقاله را پسندیدید؟ اولین کسی باشید که آن را به اشتراک می گذارد!

توییت

عنوان

عنوان

کلاس

ارسال

ارسال

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *