نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

حداقل 45 نفر کشته شدند ، نه به دلیل حمله

[ad_1]

حوالی ساعت 11:30 صبح روز 4 جولای ، یک هواپیمای ترابری نظامی نیروی هوایی فیلیپین C-130 در حال انتقال نیرو از شهر کاگایان د اورو در جزیره میندانائو به جزیره جولو در استان سولو بود که سقوط کرد. این حادثه در حالی رخ داد که هواپیما قصد داشت در پاتیکول در جنوب استان سولو فرود آید.

سرلشکر سیریلیتو سوبژانا ، رئیس ستاد ارتش فیلیپین گفت که هواپیما هنگام فرود از باند فرودگاه سر خورد و خلبان سعی در کنترل اوضاع داشت اما موفق نشد.

ویدئو: فاجعه نظامی فیلیپین: حداقل 45 نفر کشته شدند. منبع: گاردین

سخنگوی نیروی هوایی فیلیپین به AP ، که خواست نامش فاش نشود ، باند پرواز در جولو کوتاه تر از باندهای دیگر است و در صورت از دست دادن هواپیما از نظر هواپیما ، تنظیم آن دشوار است.

اطلاعات اولیه می گفت 85 نفر در این هواپیما بودند. با این حال ، طبق آخرین اخبار دلفین لورنزانا ، وزیر دفاع ، هواپیما حامل 93 نفر بود که سه خلبان و 5 خدمه دیگر از جمله آنها بودند. پیش از این ، لورنزانا تایید کرد که 92 نفر در این هواپیما بوده اند.

عصر 4 ژوئیه ، ستارگان فیل به نقل از رئیس ستاد ارتش فیلیپین ، سرلشکر سیرلیتو سوبژانا ، گزارش های کشته شدن 45 نفر در این حادثه دلخراش را تایید کرد.

may-bay-philippines-roi2.jpg
may-bay-philippines-roi3.jpg
یک هواپیمای ترابری C-130 سقوط کرد و شعله های آتش شعله ور شد. عکس: PTV

به گفته وزیر دفاع فیلیپین ، تعداد زیادی از نظامیان در پرواز حضور دارند که به تازگی دوره آموزش مقدماتی نظامی را به پایان رسانده اند و اکنون در جزیره جولو مستقر شده اند تا در این منطقه به گروه مشترک ضد تروریسم با اکثریت مسلمان بپیوندند.

در همان روز ، رویترز به نقل از سرهنگ ادگارد آروالو سخنگوی نیروهای مسلح اظهار داشت که تصور نمی شود سقوط هواپیمای نظامی S-130 در این کشور ناشی از حمله باشد. وی تأکید کرد که کار مهم در حال حاضر نجات بازماندگان است ، نه بررسی علت.

مقامات فیلیپین به نقل از NYT ، بیش از 40 نفر زخمی و به بیمارستانهای نزدیک محل سقوط منتقل شدند.

may-bay-philippines-roi4.jpg
may-bay-philippines-roi5.jpg
ستون های متراکم دود سیاه از دور دیده می شود. عکس: PTV

فرودگاه جولو چند کیلومتری یک منطقه کوهستانی است که ارتش در آن با ابو سیاف ، یک گروه تروریستی متخصص در آدم ربایی برای باج ، می جنگد. ارتش فیلیپین در حال حاضر تعداد زیادی از نیروهای خود را در جنوب این کشور نگهداری می کند.

ایالات متحده و فیلیپین به طور جداگانه ابوسیاف را به عنوان یک سازمان تروریستی برای حملات باج و آدم ربایی در لیست سیاه قرار داده اند. این سازمان طی سالها به دلیل حملات دولت بطور قابل توجهی ضعیف شده است ، اما همچنان یک تهدید بزرگ است.

may-bay-philippines-roi6.jpg
صحنه سقوط C-130. عکس: RT
may-bay-philippines-roi7.jpg
نیروهای اورژانس در محل حضور داشتند و به سرعت قربانیان را نجات دادند

هواپیماهای C-130 برای مأموریت های حمل و نقل نیروی هوایی بسیج می شوند ، معمولاً برای حمل نیرو و تجهیزات تحویل کالا. آنها اغلب برای امدادرسانی به بشر دوستانه و بلایا اعزام می شوند.

برخی از اطلاعات فنی در مورد “Sky Fighter” C-130 Hercules

Lockheed C-130 Hercules که “Sky Fighter” نامیده می شود ، یک هواپیمای حمل و نقل استراتژیک با اندازه متوسط ​​توربوپراپ و استراتژیک است که توسط بسیاری از پرسنل نظامی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. بیش از 40 سبک و تغییر در بیش از 50 کشور فعال است.

C-130 با قابلیت برخاست و فرود کوتاه (STOL) از باند فرودگاه در ابتدا به عنوان هواپیمای حمل و نقل ، آمبولانس و حمل و نقل طراحی شد. بدنه قابل تعویض این هواپیما را برای بسیاری از نقشها از جمله هواپیماهای مسلح سنگین ، حمله هوایی ، جستجو و نجات ، تحقیقات ، تحقیقات هواشناسی ، سوخت گیری هوایی و کامیون های آتش نشانی مناسب می کند. هواپیمای هرکول طولانی ترین زمان ساخت را در بین هواپیماهای نظامی دیگر در طول تاریخ داشته است.

C-130 یک هواپیمای حمل و نقل متوسط ​​و بدنه گسترده است که بالابر اصلی آن در بالای بدنه نصب شده است. در همان زمان ، بال اصلی همان جایی است که مخزن سوخت در آن قرار دارد و همچنین 4 موتور هواپیما. در فضای بین 2 موتور هواپیما در هر بال 2 آویز وجود دارد ، این آویزها برای آویز کردن 2 مخزن سوخت کمکی یا تجهیزات ECM مورد استفاده قرار می گیرند ، C – 130 مجهز به 1 بزرگ و بالگرد یخی بزرگ است. در بالای دم هواپیما.

may-bay-philippines-swarm.jpg
هواپیمای حمل و نقل نظامی C-130

این هواپیما به 4 موتور توربوپراپ توربوپراپ با پروانه های 3 یا 4 پره مجهز شده است ، اگرچه طبق نسخه هواپیمای C – 130 مجهز به 3 دنده فرود با چرخ کمکی است که دقیقاً در زیر کابین خلبان هواپیما قرار دارد. ، 2 اصلی چرخ دنده های فرود در قسمت پایین ریشه بال قرار دارند. C-130 در مجموع دارای 14 چرخ دنده است که دارای 2 عدد در چنگال جلو و 12 عدد در چنگال عقب است ، ویژگی خاص این است که می توان ارتفاع بدنه بالای سطح زمین را تنظیم کرد و این امر برای بارگیری و تخلیه کالا در داخل مناسب است یک هواپیما

C-130 به 3 در ، 2 درب بدنه و 1 در پشت هواپیما مجهز است و همچنین یک کانال مناسب برای لیفتراک ها و سلاح های خودران برای مانور در محفظه است. عرض بار هواپیما 3 متر عرض دارد ، داخل آن با جرثقیل سیار برای بارگیری و تخلیه کالا و همچنین دستگاه های کنترل برای باز و بسته شدن پل مرتب شده است.

علاوه بر فرمان مکانیکی ، C-130 به سیستم فرمان الکترونیکی مجهز به سیم مجهز است. سیستم پرواز خودکار (خلبان اتوماتیک) همراه با رادار ناوبری داپلر ، هنگامی که توسط سیستم PC دشمن گرفته می شود ، سیستم سنسور هشدار دهنده را به همراه دارد.

این هواپیما بسته به نسخه هواپیما مجهز به سیستم رایانه ای اویونیک آنالوگ یا دیجیتال است. علاوه بر این ، C-130 به سیستم های کمکی برای هدایت الکترونیکی و کنترل نبرد مجهز است. نسخه های تخصصی این هواپیما همچنین به یک سیستم ارتباطی زمین به هوا و تجهیزات ارتباطی ماهواره ای مجهز است و همچنین هواپیما به تجهیزات شناسایی دشمن مجهز است.

در نسخه به روزرسانی شده C-130J ، کابین خلبان هواپیما با ساعت های مکانیکی و صفحه های تک رنگ CRT با نمایشگرهای LCD چند منظوره جایگزین شده است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *