نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

این مطالعه نشان می دهد که بعید است وزن کودکان تحت تأثیر نزدیکی به یک رستوران فست فود تأثیر بگذارد newkerala.com # 9803


واشنگتن ، 16 ژانویه: بر اساس مطالعه جدید ، وجود رستوران های فست فود در مسیر بین یتیم خانه ها و مدارس آنها تأثیری بر وزن کودکان ندارد. کاهش چاقی کودکان یکی از مهمترین اولویت های بهداشت عمومی در ایالات متحده است که در آن نرخ چاقی برای 18-11 سال 18.4 درصد و برای آن 12 تا 19 سال 20.6 درصد است. چاقی کودکان یک عامل خطر مستند برای نتایج منفی سلامت جسمی و روانی است. کودکان چاق نیز به احتمال زیاد بزرگسالان چاق می شوند و از مشکلات مربوط به سلامتی رنج می برند.

محققان پیشنهاد می کنند که در دسترس بودن گزینه های مناسب غذایی غذایی ممکن است عامل مهمی در تعیین وزن کودک باشد. بسیاری از چهره های بهداشت عمومی نگران نقش رستوران های فست فود در مصرف غذا و منجر به چاقی کودکان هستند.

دولت های محلی در ایالات متحده این قدرت را دارند که از طریق روند منطقه بندی بر فرصت های غذایی کودکان تأثیر بگذارند. چندین شهر از جمله آستین ، تگزاس و نیویورک در حال بررسی ممنوعیت رستوران های فست فود در نزدیکی مدارس هستند.

این مقاله به بررسی تأثیر در دسترس بودن فست فود بر نتایج وزن کودکان بر اساس جنسیت ، نژاد و مکان می پردازد.

محققان از یک استراتژی شناسایی جدید مبتنی بر تغییر در مواجهه با فست فود در مسیر بین خانه و مدرسه استفاده کردند که با عبور دانش آموزان از سیستم مدارس دولتی و انتقال آنها به مدارس مختلف مانند مدارس ابتدایی تا متوسطه یا دبیرستان مدارس به دبیرستان.

در اینجا ، محققان از شاخص توده بدنی دانش آموزان آرکانزاس که از سال 2004 تا 2010 تدوین شده استفاده کرده و آن را با آدرس سالانه مدارس با آدرس خانه و مدرسه مقایسه کردند. از آدرس خانه برای کدگذاری موقعیت مکانی محل سکونت دانشجویان استفاده می شود.

محققان رستوران های فست فود را در طول مسیر بین یتیم خانه ها و مدارس آنها شناسایی کرده اند. رستوران های فست فود شامل زنجیره های بزرگ همبرگر و رستوران (به عنوان مثال مک دونالد ، برگر کینگ ، وندی) ، فروشگاه های لبنی با منوهای بزرگ فست فود (به عنوان مثال Dairy Queen) ، رستوران های صادراتی پیتزا ، فروشگاه های فست فود خدمات (به عنوان مثال Taco Bell). غذاهای لذیذ ساندویچی (به عنوان مثال Metro ، Quiznos) و رستوران های مرغ سوخاری (به عنوان مثال KFC ، Chick-Fil-A). محققان فروشگاه های تخصصی مانند بستنی فروشی ها که دیگر غذاهای فست فود (مانند باسکین-رابینز) ، کافه ها (مانند استارباکس) و فروشگاه های پیراشکی (مانند Krispy Kream) نمی فروشند را رد کردند.

با استفاده از شعاع نیم مایل برای تعیین میزان مواجهه نزدیک به خانه و مدرسه ، متوسط ​​سطح قرار گرفتن در معرض 3.34 رستوران است. اکثر کودکان در این نمونه در فاصله 0/5 مایلی از خانه (6/69 درصد) قرار داشتند. در مقابل ، 45.2٪ از کودکان حداقل یک رستوران فست فود دارند که در فاصله 0.5 مایلی مدرسه قرار دارد.

محققان سپس تغییرات در مواجهه با فست فود را اندازه گیری می کنند زیرا دانش آموزان در نتیجه پیشرفت طبیعی در سیستم مدرسه با گذشت زمان تغییر مدرسه می دهند ، مانند تغییر از دبستان به دبیرستان ، و بنابراین در معرض رستوران های فست فود قرار می گیرند. محققان دریافتند که تغییرات در مواجهه هیچ تاثیری بر نمره BMI ندارد.

به عنوان مثال ، افزایش قرار گرفتن در معرض فست فود از سه رستوران که از کلاس 4 به 10 می روند ، میانگین تغییر BMI را 0.003 افزایش می دهد ، یعنی کمتر از یک درصد (0.7٪) انحراف استاندارد.

در نهایت ، محققان هیچ ارتباط معنی داری بین قرار گرفتن در معرض فست فود در راه مدرسه و BMI پیدا نکردند. این نتیجه گیری برای سنین مختلف کودکان و نمونه های فرعی از نظر جنس ، نژاد و قومیت اعمال می شود. محققان همچنین هیچ تفاوتی در درآمد ، با توجه به اینکه کودک واجد شرایط ناهار مدرسه رایگان یا کاهش یافته یا بین کودکان شهری و روستایی است ، پیدا نکردند.

این یافته ها حاکی از آن است که قرار گرفتن در معرض غذاهای تجاری فست فود در مراکز تجاری تجاری ، عامل اصلی اضافه وزن در کودکان نبوده است. اگرچه رستوران های فست فود ممکن است مهم باشند ، اما تأثیر آنها بر BMI طولانی مدت است ، محققان هیچ مدرکی پیدا نکرده اند که قرار گرفتن در معرض طولانی تر ، مانند انتقال از کلاس 4 به 8 ، تفاوت اساسی با کلاس 4 به 8 داشته باشد. انتقال 6 یا 6 به 8 درجه.

مایکل آر. تامسن ، نویسنده روزنامه ، گفت: “سیاست هایی که اعمال اشخاص حقیقی و حقوقی را محدود می کنند گران هستند.” ما این مسئله را با پاسخ Covid-19 مشاهده می کنیم. حتی در صورت تحمیل اهداف نیکوکارانه ، مردم در برابر تلاش برای محدود کردن اراده خود مقاومت می کنند. “

“اگر دولت ها قرار است استراتژی ای را دنبال کنند که برای اتخاذ و اجرای سیاست نیاز به سرمایه گذاری زمان و هزینه دارد ، این باید برای منافع قابل لمس باشد ، نه فقط به عنوان احساسی که کاری انجام داده است. گرچه یک رابطه قوی بین در دسترس بودن وجود دارد در مورد فست فود و چاقی ، شواهد وجود یک رابطه عل weakی ضعیف است. با محدودیت سرمایه سیاسی ، جنگ سیاسی برای محدود کردن دسترسی به فست فود ممکن است هزینه بازگشت به سلامت عمومی را نداشته باشد. ”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *